BlogDetail-Atriatech
بهینه سازی سایت در گوگل و اهمیت آن برای همه وبسایت ها
  1. خانه
  2. مطالب
  3. مطالب و اخبار
  4. بهینه سازی سایت در گوگل و اهمیت آن برای همه وبسایت ها
بهینه سازی سایت در گوگل و اهمیت آن برای همه وبسایت ها

همان طور که می دانیم بهترین راه برای افزایش رتبه در گوگل بعد از طراحی سایت خود افزایش محتوای سایت با مطالب ناب و جدید است ولی همین مطالب را باید به چه صورت در سایت انتشار دهیم خود یک مقوله ی جدا می باشد با توجه به قدرت الگوریتم های جدید گوگل و حذف تدریجی کلمات کلیدی و اهمیت یافتن محتوا ی وب سایت ها برای گوگل بعد از طراحی وبسایت ضرورت دارد تا اینکه طراحان سایت و توسعه دهندگان سایت بیش از پیش در بروز رسانی دانش خود در زمینه طراحی سایت و سئو تلاش کنند. در کل راهکارهای دیگری نیز برای بالا بردن رنکینگ وجود دارد . ما دراینجا به تعدادی از این راهکارها اشاره می کنیم که بر پایه ی الگوریتم پاندا جمع آوری شده است . امید واریم که از این نکات در بهینه سازی سایت خود بهترین استفاده را بکنید . و بهتر است که در طراحی سایت از ابتدا به این نکات نیز توجه کنید .

  

از تکنیک های غیر مجاز برای سئو استفاده نکنید

برخی نرم افزارها و یا سایت هایی هستند که ادعا می کنند که در کوتاهترین زمان سایت را به رتبه ی بالا در گوگل می برند این غلط است (سایتی که زود به رتبه برتر رود زودتر از آن هم سقوط خواهد کرد ) گوگل تمام این ترفندها را می شناسد و اگر شناسایی کند سایت شما را بلوک خواهد کرد .

چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟ 

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می پردازند. حال چرا در مباحث بهینه سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت. 


نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل 


همانطور که می دانید برای دیده شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند. 
راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست.

محاسبه رتبه صفحات

رتبه در گوگل یا هر موتورجستجو گر دیگر عبارت است از الگوریتم آنالیز لینک برای موتور جستجو گر که توسط آن اهمیت و قدرت لینک ها در پایگاه داده ی موتور جستجو ارزیابی و محاسبه می شود .این الگوریتم در تمام موتورهای جستجو گر به یک شکل عمل نمی کند در حالت کلی رتبه صفحات با تعداد لینک های موجود در صفحه وب سایت قابل ارزیابی و محاسبه است .

لینکهای موجود در یک صفحه ی وب سایت می تواند :

  • Backlinks
  • Inbound links
  • Internal Links
  • External Links
  • No-Follow Links
  • Do-Follow Links

تمام موتور های جوستجو مثل گوگل و بینگ و یاهو و… این ۶ لینک را برای ارائه رتبه به صفحه ی وب سایت بررسی می کنند و یک نمره از ۱ تا ۱۰ به آن اختصاص می دهند.اما در این بین چگونگی ایجاد این لینک ها در صفحه ی وب سایت و همچنین چگونگی بالا بردن این نمره در صفحه ی وب سایت را در زیر بررسی خواهیم کرد.

 

نکات مهم در افزایش رتبه سایت بعد از طراحی وب سایت

 

محتوا و مطلب و تاثیر آن در رتبه بندی و سئوی سایت

 

در سال ۲۰۱۲ گوگل الگوریتمی را معرفی کرد که به جای تاکید بر روی کلمات کلیدی بر روی محتوای وب سایت ، بعد از طراحی سایت تاکید داشت .لذا با توجه به این نکته لازم است برای ارتقای رتبه و رنکینگ صفحات در طراحی سایت از محتوایی استفاده کنیم که بازدیدکنندگان را وادار کند برای بارهای متوالی به وب سایت مراجعه کند و سایت را برای خود یک منبع اطلاعاتی خوب بداند.برای این کار شما نیاز به یک نفر دارید تا از سایت پشتیبانی کند و هر روز محتوای سایت را بروز کند چرا که تولید محتوا برا وب سایت بعد از طراحی سایت از وظایف متخصص سئونیست .

 

ثبت وب سایت در دایرکتوری بعد از طراحی وب سایت

 

این واضح است که هرچه تعداد لینکهایی که به وب سایت ختم می شود بیشتر باشد رتبه ی سایت بالا خواهد رفت . برای این کار باید بعد از طراحی سایت ، سایت را در یکی از دایرکتوری ها ثبت کنید که در زیر به معروفترین آنها اشاره شده است.

  • DMOZ
  • Yahoo Directory
  • Best of the Web
  • Ezine Articles
  • Article Base
  • Go Articles

ارسال مطلب و نظر در وبلاگ ها

بعضی از وبلاگها این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا اینکه به صورت میهمان بتوانند مطلب ارسال کنند . برای این کار ابتدا وبلاگهایی که دارای رنکینگ بالا می باشند را شناسایی کنید و در این وبلاگها مطلب ارسال کنید. در این وبلاگها حتی می توانید به نوشته های دیگر کاربران نظر بدید در این نظرات می توانید لینک سایت خود را نیز وارد کنید.اگر مدیران وبلاگ لینک ها را تایید کنند در رتبه سایت شما در آینده ی نزدیک تاثیر خواهد گذاشت.

 

تبادل لینک با سایت های دارای رنکینگ بالا

تبادل لینک یکی از قدیمی ترین روشهای افزایش رنکینگ می باشد که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد برای استفاده از این تکنیک نیز از سایت هایی با رنکینگ بالا استفاده کنید.

بروز رسانی وب سایت

گوگل سایتهایی را که دائما در حال بروز رسانی محتویات خود هستند را بیشتر دوست دارد و برای آن ها ارزش قائل می شود . رتبه ای آنها را با کیفیتی عالی بالا می برد ، بنابر این سعی کنید سایت خود را همیشه بروز نگه دارید.

ثبت وب سایت در شبکه های اجتماعی

بعد از طراحی سایت سعی کنید حتما یکی از گزینه های افزایش ترافیک سایت ثبت وب سایت در شبکه های اجتماعی باشد.با ثبت وب سایت در شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن سایت شما در این شبکه ها ترافیک سایتتان به شدت بالا خواهد رفت .در زیر به معروف ترین شبکه های اجتماعی اشاره ای شده است :

  • Facebook
  • Google Plus
  • Squidoo
  • Digg
  • Hub Pages
  • Stumble Upon

سایت خود را آنلاین نگه دارید

اگر سایت به مدت طولانی قطع شود گوگل رتبه ی منفی برای سایت در نظر می گیرد برای جلوگیری از این کار از هاست های ابری که قطعی کمی دارند استفاده کنید.

 

از کلمات کلیدی که بیشتر بین کاربران استفاده می شود بهره مند شوید

کاربران برای جستجو در موتور ها از اختصار جملات استفاده می کنند این کلمات را شناسایی کنید و در هنگامطراحی وب سایت از آنها در صفحات سایت استفاده کنید .با این کار سایت شما ترافیک بالا و در نتیجه رتبه ی بالایی را جذب خواهد کرد.

 

تبلیغ در سایت های با رنکینگ بالا

برای این کار یک بنر از کارها و خدماتی که می خواهید در وب سایت خود ارئه دهید تهیه کنید و در سایت هایی با رنکینگ بالا که دارای ترافیک بالایی هم هستند تبلیغ کنید البته این کار دارای هزینه می باشد ولی نتیجه بهتری خواهد داد .

 

افزایش تعداد صفحات وب سایت

 

هرچه تعداد صفحات سایت بیشتر باشد گوگل امتیاز بیشتری برای وب سایت خواهد داد البته از ایجاد صفحات تکراری جدا پرهیز کنید که گوگل امتیاز منفی به این امر اختصاص می دهد .

لینکدهی و امضاء در تالارهای گفتگو

 

تالار های گفتگوی فعال برای گوگل ارزشمند اند با شرکت در این تالارها می توانید از بک لینک برای ارتقای ترافیک سایت استفاده کنید .در این تالار ها می توانید موضوعی را ارسال کنید و در داخل متن موضوع به سایت خود لینک دهید . البته این هم بستگی به مدیران تالارها دارد که لینک های شما را حذف نکنند یا برخی از تالارها به بک لینک حساس هستند در این نوع تالارها لینک ارسال نکنید و از امضا سود ببرید .

 

در نتیجه

 

بعد از طراحی سایت خود حتما از این تکنیکها برای ارتقای سایت خود حتما استفاده کنید این ها تکنیکهایی هستند که به راحتی بدون صرف هزینه امکان پذیر می باشند .گوگل در هر سال ۴ بار سایت ها را بررسی و ارزیابی می کند و ممکن است سایتی از رتبه ی بالا به رتبه پایین بیاید و یا برعکس این عمل اتفاق بیفتد.

به این مطلب امتیاز دهید

    3 رای

    نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید .