BlogDetail-Atriatech
10 نکته طلایی درباره ی استراتژی محتوا | استراتژی محتوا چیست
  1. خانه
  2. مطالب
  3. مطالب و اخبار
  4. 10 نکته طلایی درباره ی استراتژی محتوا | استراتژی محتوا چیست
10 نکته طلایی درباره ی استراتژی محتوا | استراتژی محتوا چیست

استراتژی محتوا چیست | نکته های طلایی در مورد استراژی محتوا وب سایت ها

استراتژی محتوا یک نظم انسانی نسبتا جدید در فضای دیجیتال است. این موضوع در رابطه ی مستقیم  با مفاهیم تجربه کاربر (UX)، طراحی رابط، توسعه وب،  SEO، بازاریابی محتوا، روابط عمومی و بازاریابی سنتی «آفلاین» است.

این مقاله برخی از مفاهیم پیشرو در استراتژی محتوا برای وب را مطرح می کند و به شما می آموزد چگونه با رشته های همه طرازش سازگار است . هر فردی در فضای دیجیتال به ویژه استراتژیست های جدید محتوا باید قبل از شروع به کار خود باید بیاموزد که استراتژی محتوا چیست .

در لیست زیر 10 تا از ملزوماتی که شما برای استراتژی محتوا برای رسیدن به هدف براورده کردن انتضارات کاربران و به بار نشستن اهداف تجاری شما هست را بیان میکنیم .

1 - استراتژی محتوا نیاز به کار گروهی دارد

ما این جمله را بار ها و بار ها شنیده ایم "Content is King"  . اما محتوا به تنهایی نمیتواند یک پروژه سئو را زندگی بخشد محتوا باید با رشته های همکار خود همکاری کند.

به گفته ی کریستینا هالورسون بنیان گذار Brain Trafic  ، انجام کار گروهی در زمان استراتژی محتوا الزامی است .رشته های همکار، که باید در طول مرحله استراتژی محتوا به شدت مورد مشاوره قرار گیرند،  عبارت هستند از:

  • تجربه ی کاربری
  • طراحی
  • معماری اطلاعات
  • کپی رایت
  • گسترش و توسعه
  • بهینه سازی موتور های جست جو
  • بازاریابی
  • روبابط عمومی و ساخت برند
  • سهامداران و شرکای تجاری

 

همانند بسیاری از چیزها در زندگی، این رویکرد مسوولانه می تواند منجر به حل بسیاری از مشکلات شود.

راشل لویینگر از Razorfish بیان میکند  که چگونه آژانس مجازی  خود پاسخ این مشکل را می دهد : "برای پروژه های دیجیتال، ما برای اولین بار یک تیم CRUX را جمع آوری کردیم."ما در این پروژه افرادی را برای خلق ابتکار و گروهی از ارشد ها را مسئول UX  کردیم . آنها با گروه استراتژی کار می کنند تا پایه و اساس کلیه مفاهیم  دیجیتال، از جمله استراتژی محتوا را بنا نهند. هنگامی که این تعریف شد ، تمرکز ما  گسترش پیدا کرد و همکارانی متخصص در رشته های  مختلف را برای ما به ارمغان می آورد .

در پایین : استراتژی محتوای خوب نیازمند تلاش تیمی از همه رشته های همکار است.

 

2 - محتوا و افرادی که محتوای شما را ایجاد می کنند را در نظر بگیرید.

همانطور که ذکر شد، هدف اصلی یک استراتژی محتوا مؤثر، پذیرش انتظارات کاربران و دستیابی به اهداف تجاری است.

Halvorson، یکی از نویسندگان استراتژی محتوا برای وب و یکی از اولین استراتژیستهای محتوای وب، چارچوبی را توسعه داد که نه تنها بر روی محتوای واقعی متمرکز است، بلکه مردم هستند که در آن محتوا ایجاد میکنند .

اعتقاد او این است که با نگه داشتن فاکتور گردش کار و حاکمیت در هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا، در حالی که به اهداف کسب و کار می رسیم می توانیم محتوا مفید تر و قابل استفاده تر را به مخاطبان آنلاین ایجاد کنیم .

اجزای محتوا :

  • جسم : موضوعات، لحن ، استایل ها و تمامی  پیامی که ما برای برقراری ارتباط نیاز داریم
  • ساختار : چگونگی اولویت بندی ، تجزیته و تحلیل محتوا در بلاک ها و ساختار

اجزاء افراد :

  • گردش کار : فرآیند ها ، ابزارها  و منابع مورد نیاز برای ایجاد و نگهداری محتوا
  • حکومت : ثبات، یکپارچگی و کیفیت محتوای

 

در پایین: با توجه به محتوای تولید شده و افرادی که مطالب را ایجاد میکنند به ما کمک میکنند تا به اهداف و سیاست های تجاری خود دست یابیم .

 

3 – نوشت های  خود را با سطح سواد مخاطبان خود مطابقت دهید

آنجلا کالتر از Electronic Ink یک سری آزمایش ها را بر روی  افرادی با سطوح مختلف سواد انجام داد. نتایج تحقیقات او نشان می دهد که کاربران با سطح سواد کم در حال تلاش برای تکمیل وظایف اساسی در وب سایت هایی هستند که محتوای آن را افرادی نوشته اند که از سطح سواد بالایی برخوردارند .

هنگام استفاده از وب سایت هایی که نیاز به سواد کمی هستند ، هستید ، کاربران با سطح سواد وظایف خود را سریع تر و با سرخوردگی کمتر انجام می دهند ، به نظر می رسد که کاملا واضح است، درست است؟

در پایین: زبان نوشته های  خود را واضح  و روشن بیان کنید تا کاربران با سطح دانش کم از شما تشکر کنند و همه بتوانند از محتوای سایت شما استفاده کنند  .

4 – استراتژی بازاریابی محتوای پنج سوال معروف استفاده کنید .

هر کسی که در رشته ی خبرنگاری تحصیل یا کار کرده است با این 5 سوال کاملا آشنا هست . چه کسی ؟ چه چیزی  ؟ چرا ؟چه موقع ؟ کجا ؟ آشنا هست .

افراد دقیق که محتوای وب سایت ها را بررسی میکنند هیچ متنی کامل نیست مگر اینکه به این 6 سوال پاسخ داده شود . این قانون در روزنامه نگاری و خبرنگاری بسیار رایج و درست است . نادیده گرفتن هر یک از این 6 سوال یک روزنه ی بزرگ در محتوای تولید شده توسط شما دارد .

بنابرین چگونه این موضوع به استراژی محتوای وب سایت مرتبط است ؟ ریچارد یاگودیچ از Think Info ترتیب متن خود را مجدد بچبنید و از 6 سوال معروف استفاده کنید و یک استراژی جدید پیاده کنید و مطمعا باشید که نتیجه خواهد داد .

  • چرا ؟ - چرا این پروژه را شروع میکنید؟
  • چه چیزی یا چی ؟ -  پیام شما چیست؟
  • چه کسی ؟- مخاطب چه کسی است؟
  • کجا ؟- کدام پیام خوانده خواهد شد (مکان، دستگاه، متن)؟
  • چطور؟- چگونه می توان محتوای را در حال حاضر ساخت / ساخت کنیم؟
  • چه موقع ؟ - زمان بندی روند ایجاد و انتشار محتوا.

در پایان : لیستی از 6 سوال معروف تهیه کنید و مطمعا شوید که تمام محتوای شما را پوشش میدهد .

 

5 – لهن بیان و گفتار  

 

لهن بیان و گفتار  بسیار قدرتمند است و جز ابزار های بسیار مهم و در خط مقدم برای استراتژیست های محتوا قرار دارد .

گفتار و لهن نوشت های  برند شما نشان دهنده شخصیت و هویت آن است. این باید در تمام محتوای هماهنگ باشد. از سوی دیگر، لهن نوشتار  باید  سازگار و مطابق با متن و محتوا باشد.

بر طبق گفته کیت کیهفر لی، مدیر محتوا در  MailChimp ، لحن برند شما باید بسته به وضعیت احساسی خوانندگان متفاوت باشد . به عنوان مثال، طنز در یک صفحه خوش آمدید می تواند دوست داشتن و وفاداری را ایجاد کند. اما در یک پیام هشداردهنده ، می تواند دقیقا در مقابل آن باشد .

MailChimp در مورد لحن گفتار در نوشته ها بسیار اکتیو است به طوری که  آنها یک وب سایت به نام www.voiceandtone.com راه اندازی  کرده اند . این وب سایت به  نویسندگان خود نشان می دهد که چگونه از لحن  MailChimp برای انواع محتوا با نام تجاری (پست های وبلاگ، توییت ها، پیام های هشدار رعایت و حتی جوک ها) استفاده کنند. این یک منبع عالی برای تیم خود شما است  و برای هر کسی که بخواهد یک راهنمای مناسب برای نحوه ی ایجاد یک گفتار درست در متن ایجاد کند بسیار مفید است .

در پایین: ایجاد یک سبک که لحن نوشتار  و نام تجاری شما را تعریف می کند باعث  میشود تجربه کاربران شما  افزایش یابد  و تصویر برند شما خود  را تقویت کند.

6 – سئو نمرده است .

با به روز رسانی الگوریتم های گوگل مانند پاندا و پنگوئن، مردم از ژانرهای مختلف دیجیتال ادعا می کنند که جستجوگرها مرده اند. توافق عمومی این است که بازی بالا بودن در صفحه ی 1 روز به روز سختر می شود .

 

این ماجرا کاملا درست است . گوگل موفق به کاهش سئو و جریمه وب سایت هایی شده که بلک سئو انجام میدهند شده است .

بنابراین آیا این همه به این معنی است که جستجوگرها مرده اند؟ "متاسفانه، من نمی توانم بگویم که موتور جستجوگر سیاه  مرده اند یا حتی در حال مرگ است." جاناتان کلمن " جستجوگرهای داخلی برای https://www.rei.com/ ، یک خرده فروش آنلاین از لباس و تجهیزات در فضای باز " می گوید:  بهترین راه برای جزب کاربر استفاده از سئو سفید است که با توجه به اهمیت و شناخت مثبت از طریق کمک به کاربران  (هر دو آنلاین و آفلاین)  برای رسیدن به اهداف خود محصول یا خدمات مورد نظر را به آن ها ارائه داد . امروزه از موتورهای جستجو بیشتر استقبال می شود تا جستجو گر های سیاه .

او ادامه می دهد که " مهمترین قسمت سئو،  استراتژی محتوا است . استراتژیست های محتوا، نه تنها به محتوا می اندیشند بلکه به دنبال رهنمودهای وب مستر از موتورهای جستجو هستند، برای طراحی و پیاده سازی محتوا که برند شما را می سازد که براساس آن کلمات کلیدی ایجاد می شود. "

مهم تر از همیشه، پیروی از دستورالعمل های کیفیت گوگل برای موفقیت در نتایج جستجو و جلوگیری از هر گونه ترفند SEO شناخته شده است. گوگل حتی لیستی از تاکتیک های SEO را برای جلوگیری از آن فراهم می کند.

خط پایین : هر استراتژی محتوا نیاز به پیاده سازی بهترین شیوه های SEO برای موثر بودن را دارد. هر جستجوگر باید به بازاریابی محتوا در SEO بپردازد تا در فهرست گوگل باقی بماند.

7 - محتویات خود را به تکه تکه کنید.

وقتی بحث پیاده سازی مهتوا در سیسم مدیریت محتوا میشود ، ضروری است که قطعات بزرگ  محتوا را به قطعات کوچکتر تقسیم کنیم. برای هر قطعه محتوا داده شده، اگر CMS فقط یک فیلد ادیتور بزرگ  برای ورود به محتوا داشته باشد ، بسیار مشکل خواهد بود که محتوای آن را به قطعات کوچکتر جدا کند، همچین امکانی مورد نیاز است .

رویکرد مناسب، به گفته لوینگر، این است که توسعه دهندگان وب خود (یا هر کسی که مسئول تنظیم CMS هستند ) برای داشتن زمینه های جداگانه برای تکه هایی که قطعه محتوا را تشکیل می دهند .

برای مثال :

  • نسخه دسکتاپ یک صفحه وب ممکن است تمام "تکه ها" را نشان دهد - به عنوان مثال عنوان، خلاصه، 4 تصویر، یک ویدئو، 800 کلمه کپی، 3 نقل قول، چند بررسی، یک لیست از توصیه های بیشتر و یک دکمه "سفارش محصول" است.
  • در حالی که نسخه تلفن همراه مشابه  همان صفحه وب ممکن است تنها بر روی صفحه نمایش کوچک برای مهم ترین (یا مرتبط با تلفن همراه) "تکه" - به عنوان مثال عنوان، خلاصه، 1 تصویر، 200 کلمه کپی و یک دکمه "سفارش محصول"

 

در پایین: محتویات ساختاری را به کوچکترین بلوک های ساختمانی خود در سیستم مدیریت محتوا خود تقسیم  کنید تا محتوا بتواند به طور انعطاف پذیری برای استفاده در زمینه های مختلف و در دستگاه های مختلف دوباره مجددا استفاده گردد.

8 – از توسعه دهندهای سایتتون خواهش کنید که متن های شما رو ما بین تگ های metadata  قرار بدهند .

متادیتا موجود در کد وب سایت ،  مجموعه ای از دستورالعمل های برنامه نویسی است که توسعه دهندگان وب می توانند برای کمک به موتورهای جستجو (و برنامه های دیگر) برای بهتر درک مطالب در یک صفحه وب استفاده کنند.

به عنوان مثال، اگر شما در وبلاگ خود بنویسید که شما از خرید سیب نترسید، می توانید از متا دیتا  ها برای درک موتورهای جستجو استفاده کنید ، اینکه آیا شما در مورد

apples

apples

توجه داشته باشید که من از این دو تگ برای مثال استفاده کردم .

در اینجا یک مثال از متا تگ ها به صورت معتبر وجود دارد:

بروس لاوسون، یکی از تولید کننده هاس استاندارد های وب و برای اپرا ، خاطرنشان می کند که اگر چه استانداردهای متادیتای مختلفی در طول سال ها وجود داشته استاما توصیه میکند  که میکروتاژ ها به عنوان استاندارد انتخاب شوند، در درجه اول به این دلیل که پشتکار تمام موتورهای جستجوی بزرگ (گوگل، یاهو، بینگ و یندکس) بر روی این متا دیتا است .

پس چرا استراتژیستهای محتوا آنلاین با  metadata نگران می شوند، زمانی که به نظر می رسد چیزی که توسعه دهندگان در مورد آن هیجان زده اند؟

  • متادیتا می تواند به محتویات شما در نتیجه جستجو کمک کند.
  • در صورت مشاهده در زمینه های غیر منتظره metadata میتواند معنای بیشتری برای محتوای شما داشته باشد ( به عنوان مثال نظرات TripAdvisor که در سایر وبسایتها ظاهر می شود )
  • در صورت مشاهده در دستگاه های مختلف (مانند تلفن همراه، رایانه لوحی، تلویزیون و ...)، متادیتا میتواند به مطالب شما معنای بیشتری دهند .

در پایان : به توسعه دهندگان بگویید تا محتوای شما را با متا تگ ها پیاده سازی کنند  تا به مرور بیشتر در نتایج جستجو و تجربه کاربر در هنگام جستجو کمک کنید.

9 – به توسعه دهندهای خود بگوید حتما از استاندارد های HTML5  استفاده کنند .

استانداردهای وب مجموعه ای از بهترین شیوه های استاندارد شده است که توسعه دهندگان حتما  هنگام ساخت وب سایت  از آن ها استفاده کنند. استانداردها توسط یک گروه از همه ی توسعه دهندگان وب و مرورگر ها  و موتورهای جستجوی بزرگ نوشته شده است.

برای کمک به  افرادی غیر از توسعه دهندگان برای درک  استانداردهای ، ما می توانیم مثلای مشابه برای آنها بیان کنیم . مثلا صفحه ی اول روزنامه ، صفحه اول روزنامه به طور معمول برای تفکیک  اخبار  قرار داده شده  است، صفحه پشت به طور معمول برای اخبار ورزشی اختصاص داده می شود. هیچ قانونی یا حاکمیتی وجود ندارد که می گوید باید این گونه باشد. بلکه این یک کنوانسیون معمول پذیرفته شده بین ناشران روزنامه است و چیزی است که خوانندگان روزنامه به آن عادت کرده اند.

دلایل اصلی برای برای قانع کردن توسعه دهندگان برای ساخت وب سایت با استانداردهای HTML 5  :

  • همیشه در همه مرورگرها (قدیمی و جدید، دسکتاپ و موبایل) نمایش داده می شود
  • موتور های جست جو میتوانند به راحتی آن ها خوانده و ایندکس کنند .
  • می توانید از ویژگی های جدید آن استفاده کنید تا ب سایت خود را معروف تر و بهتر کنید .

HTML5 به طور موثر یک سری از استانداردهای وب است. این ویژگی های بسیار , شامل ویژگی های  video ،  audio  و  canvas  و همچنین ادغام محتویات گرافیکی برداری مقیاس پذیر (SVG) است (تصاویری که می توانند زیبایی را بدون در نظر گرفتن اندازه صفحه نمایش دستگاه مرور کنند) .

 

در پایان : استفاده از استانداردهای وب و HTML5 برای درک بهتر در موتورهای جستجو، سازگار در همه مرورگرها و یک تجربه غنی برای کاربران، بسیار مهم است .

10 – صفحات اجتماعی را ایجاد کنید تا کاربران بتوانند تجربیات خود را درباره شما بیان کنند .

شايد مهمترين و مهمترين جنبه هر استراتژي محتوايي ​​اين است که محتوايي ​​که شما ايجاد مي کنيد مهمترين محتواي وبسايت شما نباشد

مهمترین محتوا در وب سایت شما باید محتوای کاربران شما باشد.

لوک وروبلوکی نویسنده ی سه کتاب محبوب طراحی وب است. وی موقعیت های ارشد محصولات خود را در غول های سیلیکون ولی و یاهو نگه داشته است. و یکی از مشهورترین محققان برای آنچه که او به عنوان " خواندن / نوشتن در وب " اشاره می کند , است .

او اشاره می کند که وب سایت هایی که اغلب بازدید شده هستند امروزه صرفا به دلیل ماهیت خواندن و نوشتن آنهاست. وبسایت هایی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل و یوتیوب کاربران را قادر می سازند محتوای خودشان را اضافه کنند و همچنین محتوای دیگر کاربران را نیز مشاهده کنند. وبلاگنویسی و سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال، جوملا و ... میلیون ها نفر از مردم هر روز توانایی ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای خود را با سهولت دارند .

او  ادعا می کند که "برای داشتن استراتژی محتوایی واقعا معنادار، ما باید مفهوم خواندن / نوشتن را درک کنیم". یا حداقل، ما باید در شبکه های اجتماعی موجود شرکت کنیم. در بهترین حالت، ما باید شروع به ایجاد یک  ابزار برای وب سایتمان کنیم  که مخاطبان ما بتوانند محتوای خود را ایجاد، منتشر، مشارکت و اشتراک گذاری کنند.

 

محدوده وسیعی از ملاحظات و تصمیمات استراتژیک مربوط به محتوا است که از پذیرش محتوای «نوشتن» موجود در وب به وجود می آید. اکثر افراد بر روی انتشار مطالب و محتوا تمرکز می کنند، که مهم است، اما شاید به عنوان محتوای موثر در وب نیز موثر نباشد .

در پایین: نظرات کاربران ما ار مهمترین قسمت ها است . ما باید ابزاری  را ایجاد کنیم که به کاربران اجازه می دهد نظراتشان را بیان کنند .

 

نتیجه گیری

 

به منظور دستیابی به اهداف نهایی یک استراتژی محتوای وب، جزئیات دقیق تر باید مورد توجه قرار گیرد. لحن و بایان شما در نوشته ها باعث تقویت تصویر برند می شود ، در حالی که فرآیندهای ما هویت نام تجاریتان را خشک و سرسخت بیان می کنند. نوشته ها و بیانات خود را  روشن و مختصر نگه دارید آن زمان مشاهده خواهید کرد که کاربران و موتورهای جستجو به شما پاداش می دهند. روش های سفید و درست سئو را انجام بدید و  محتوا را درست کنید و آن را در متا تگ ها  قرار بدهید و راه را برای تجربه کاربر غنی هموار کنید. راهی  برای به اشتراک گذاری  نظرات کاربران با شما پیدا کنید .

شما با این روش ها یک پایگاه کاملا استراتژیک  محتوا  در وب سایت خود دارید .

به این مطلب امتیاز دهید

    16 رای

    نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید .